Search This Blog


20 September 2011

B.I.G (Bina Insan Guru) @ Teratak Riverview - Edisi 1


helllooooo....tengah wat per 2????? Pernah dengar program B.I.G x?????aku pun baru taw jer....saper yang bakal jadi cikgu ataw siswa-siswi perguruan sure tahu kan??????????? 2 3 ari lepas (17/9/11 - 19/9/11), aku da join program B.I.G ni, memang wajib join pon...kira paksa rela la ni... but at d end of d program, i got  a lot of beautiful memories...TQ to KPM coz built this program and TQ to UPSI coz organize this program to us..

memang bez giler...3 ari 2 malam beb, kitorang kena ber'camping' dalam hutan...lokasi program adalah kat Teratak Riverview ...time aktiviti 2 berlangsung, memang da gak perasaan tension, menyampah, letih dan macam2 lagi la...but from what i've go trough along the period of time, i can conclude that...MEMANG BEZ....i enjoyed all the activities...time dalam camp 2, aku x bawa handphone, so, xda la gambar2 dalam hp aku...tapi xper...member aku da bawa camera...nnt aku 'curik' dari dia...then aku tunjuk kat korang taw...(tunggu dalam B.I.G (Bina Insan Guru) @ Teratak Riverview - Edisi 2nnt)

fasi2 dalam program 2 pun bez, diorang memang giler2...cuma ada certain2 part la aku x suka...tapi xpe la...yang penting diorang ok dan pandai menguruskan aktiviti...tabik spring untuk fasi2 yang terlibat dalam Progranm B.I.G ni...TQ very much to them...antara aktiviti yang aku buatr adalah aktiviti tali, LDK, survival, night walking dan tubing...

dalam aktiviti tali, group aku kena wat flying fox, monkey bridge dan abseiling...memang bez lah...sume ni aku dah pernah wat dalam PLKN dulu...but it's ok..aku enjoy...at least aku dapat satu lg pengalaman dalam hidup aku. untuk aktiviti tubing lak, group aku kena wat water confident. yang ni penting supaya kita tahu teknik2 dan cara bg kita tidak takot ketika berada dalam air...yang ni aku pernah wat time aku sekolah dolu2...he3...yang paling adventure aku rasa adalah time tubing...kena menyusuri sungai hanya guna tibu tayar ja wei...jarak sungai dia jauh gak ar...tambah2 da gak kawasan air yang laju...2 kali gak aku hampir lemas...cuak wei, tapi cuba aku tenangkan hati...akhirnya, dapt juga sampai kat garisan penamat dengan selamat

untuk aktivi LDK lak, aktiviti biasa2 jer, tapi yang xleh blah, kena guling2 atas selut...eeee...pas 2 kena lalu kawasan air berlumpur paras bahu..memang azab gak la time 2...survival lak, aktiviti yang mendedahkan kita cara bagaimana kita nak survive dalam hutan...lg satu aktiviti yang boleh tahan cuaknya adalah aktiviti night walking..kena berjalan sorang2 dalam hutan hanya berpandukan tali yang telah di ikat...kena follow jer tali 2...dalam perjalanan seorag diri dalam hutan 2, ada la gangguan2 yang 'dicipta' oleh fasi2..kalaw dalam program  2, memng x cukup tido la....tapi nasib baik la 3 ari 2 malam ja...klaw seminggu???????????xtahu nak cakap la..he3

ok lah, aku rasa dah panjang sgt ni...nnt aku continue lagi dalam  B.I.G (Bina Insan Guru) @ Teratak Riverview - Edisi 2 yer...bye korang..

*p/s: x semestinya apa yang kita suka itu adalah yang terbaik untuk kita dan yang kita x suka itu adalah yang buruk bagi kita, kadangkala yang ahit itulah penawar dan yangpahit itulah yang sukar untuk ditelan...

2 comments:

Post a Comment

SILA TINGGALKAN JEJAK YER.....SENANG NAK USHAR BLOG KORANG NANT.....he3

TaBuNg AmAnAh SaYa...he3

Yang Menarik Utk Dilihat