Search This Blog


22 November 2010

AR-RAWSHA

21hb 11 mlm...G jalan2...bl lapaq rs nk mkn...so ada org 2...suggest mam kat Ar-Rawsha...so kitorang g la Ar-Rawsha kat Ampang...tp masalh cikit ar nk parking..brp kali round nth...smata2 nk cari tempat nk parking...nk order Lamb Mandy...tp nasi habiz la plak...so ada la staff dia offer g branch Ar-Rawsha.baru buka kot kat Kg Pandan..mula2 susah gak r  nk g kat Kg Pandan 2...coz xtahu jalan sgt but finally we found that restaurant...cantik la restaurant dia...agak marvelous la..reka bentuk and interior design dia klaw tgk mcm castle pun ada...memg cantik la...


ni la restoran Ar-Rawsha 2..aku snap dari luar...time ni dah nk gerak balik dah...aku lupa nk snap pic dalam restoran 2, coz kusyuk sgt dok makan...kah3...sori ek...klaw x korang leh tgo interior design dia..sedihnya xdapat nk kongsi...rugi aku x snap...nyesal dah guna...

      kitorang smp kat tempat 2 dlm kul 1++ pg kot...time 2 xramai org sgt la...tp service dia agak truk la...poor service.waiter yang amik order 2 not malaysian...so bl kita order meals, dia xfhm sgt...leceh la klaw mcm 2....makanan dia ok la juga tp service lak yg kureng..order lamb mandy...nasi dia sedap tp lamb dia lak x juicy...klaw da juicy ckit sure sedap...ni mcm kering sgt2 jer...tp portion dia memg byk ar...so 1 plate 2 share 2 la....memg kenyang...tp sepanjang mkn kat situ memg xnmpak pun staff dia malaysian...at least bg la ada .ni x...semuanya muka mamat arab...lebanon ke apa nth..


ni makanan yang kami order. sebenarnya suma sauce ngn lamb 2 aku dah transfer dlm plate aku.combine jadi 1 jer...poyo x?wat ala style kat kedai mamak lak...padahal kat tempat 'agak' grand la juga....lantak la..bkn da org nk tgk pun..coz da 2 table je yang da customer.2 pun nala jauhnya dari table aku..

      food presentation dia pun hampeh...x interesting lansung...menu dia nm dah la plik2...kita ni org melayu..mn la nk thu sgt tentg menu arab ni cm na...xda details description langsung. nk tnya waiter dia lg la susah...dia pun xfhm apa yg kita tnya...tp ok la.xla bgus sgt.for those yg try makan makanan arab...klaw nk try 2...try la kat Ar-Rawsha...

sebenarnya, sebelum aku lepak makan kt restoran 2, aku ronda2 KL.tgk suasana KL pada waktu malam. walaupun dah lewat mlm, orang still ramai. pendek kata KL ni ni xpernah tido...hhmmmmm


ni pic KLCC yang aku snap dari jarak dekat....aku igtkan aku sorang jer yg excited nk bergambar, rupa2nya da lagi yang seangkatan dengan aku...kiranya da geng la..xla malu sgt nk bergambar..he3

MALAYSIA ni kaya dengan tempat2 menarik yang boleh dilawati. aku ni, bnyk lg tempat yang blm aku 'skodeng'.he3..bila dah da wet yang byk nnt, aku nk jelajah 1 MALAYSIA. pas 2 baru nk 'lencong' p luar negara...cewah3, berangan plak aku ni...xsalah berangan kan????so, kenalah jadikan ia reality supaya ianya tidak hanya jadi fantasi. :)

0 comments:

Post a Comment

SILA TINGGALKAN JEJAK YER.....SENANG NAK USHAR BLOG KORANG NANT.....he3

TaBuNg AmAnAh SaYa...he3

Yang Menarik Utk Dilihat